Thursday, April 19, 2012

Expecting new family mamber....

Alhamdulillah....
Rezki kami Allah tambah lagi...
Kami bakal di datangi ahli baru dalam family....Insyaallah bulan 11 nanti.

Mula-mula berbelah bagi juga...
Is't the right time to add another babies....since with two active heroes in our hands sometime still cannot handle with their hectic and unexpected behaviors....
Even my MIL dah warning..."nanti kalau ada adik kecil, sure kena gulai ngan abg2 dia"....huhuhu.....jangan lah sampai camtu.....

Tapi bagi kami ALLAH tau yang mana terbaik bagi kami...
Maybe after baby kua...abg afif and abg kiki sayang kat baby n can help umi to take care baby..mana tau kan...

For Abg afif, bila umi bagi tau dlm perut umi ada baby n ask him whether he want a baby or not....he said "nak....comel macam baby harris (my nephew) kan....nanti afif nak main dengan baby"....Alhamdulillah....moga2 nanti leh lah abg afif tolong umi jaga baby kan...
tapi bila ty abg kiki plak...."kiki nak baby tak?"...mesti dia jawab..."taknok"...huhuhu...every time we ask about baby to him..the same answer he gave us...mmg anak manja umi n abah....

Hubby pun seronok sgt2 bila tau umi pregnent....event sebelum decided to have a baby we have discussed. and hubby pun setuju since this year kiki will turned 3 already. So tak salah kan....hehehe....

And...mintak-mintak...kali ni baby girl plak...ada umi kawan kan.....

Thursday, February 16, 2012

Stressfull Wednesday

Actually...tujuan asal create blog ni untuk luahan perassan....
Tapi bila dah luah banyak2...lepas tu delete sebab takut nanti ader org baca...
Tapi tak pelah kan...kalau org dah nak baca nak buat camner....

Mood harini..(actually sejak Mem besau balik cuti) mmg stressfull....sema bende tak kena...
tak aper yang dia nak tak tau lah.....setiap kali kena panggil masuk bilik dia..kua mesti tensen....
Camner nak *like* kije nih kalau hari2 stressfull?...cer kasi tips untuk tak stress kat opis.....???

Updates....

Lamanya tak hapdate blog ni...
Setahun kot sejak blog ni di create. Tu pun 1 jer post yang ader...
Nampak sgat I malas and takde mase nak hapdate...

Ok...tahun ni kita tgk yek...braper banyak post yang akan ader...

Actually banyak sgt2 cerita nak share dalam blog nih...tapi memandangkan I nih jenis yang tak pandai nak bermadah dan mengarang...(karangan ku tak pernah dapat A mase sekolah dlu) hehehe...
Tapi pa...kalau tak cuba tak tau kan....
Ok...Usaha tangga kejayaan....

Chayok...chayok marina...

Monday, January 17, 2011

Target 2011

Target tahun 2011...atau dlm kata lain Azam thn 2011...
maybe other people already set their target on 1st january 2011...
But, for me...target on 1st January were only a draft wat would I do or to be improve this year...
So, now I have to strengtern my target...what I would like to achieve this year....
In my life as a wife, mom, carearwomen and a daugther to my be loved parent.

In my life....
I want to get better life...more love, more money, and more hapiness in our little house....
So I have to ...
  • Work hard with my VM project
  • No more laziness and excuses to do works bcz of my two active heroes...(kecik ati depa kalau tau ummi slalu jd kan derang xcuse).
  • Learn more on cooking....(even though...end of day tak sape nak mkn...n end up with en. tong sampah..*sigh*)
  • Purify my soul.....(lebih byk ngaji, solat hajat, solat duha, puasa sunat n bersedekah n etc)...yang penting dekatkan hati dgn ALLAH....dgn dekatkan diri pada ALLAH...ketenangan akan datang....semua yg susah akan jadi mudah....marah, sedih, kecewa akan dapat kita kawal....yang penting..jadi contoh terbaik pada anak2....
  • At least 3 times a week kena solat jemaah (ini kena tampal dlm bilik...kalau cakap nati tak buat......so kena tgk selalu..baru buat...) lebih baik ajak anak2 solat sekali...
  • Ajar anak2 ngaji....afif n kiki pun dah tau alif..ba.ta...just nak kenalkan derang dgn huruf pulak...
  • Adakan masa untuk ALLAH...ALLAH akan adakan masa tuk kita....
  • Dapatkan rumah yang duduk sekarang (beli n jadi umah sendri....kecik takpe..at least surga buat kami)
  • Habishan pengajianku.....(ni yang penting)
  • Dapat melunaskan segala hutang piutang...agar tak lagi terbeban dgn hutang2...
  • Bonus...kalau dapat bli keta baru...(senang nak gi out station)..
  • Out spoken....jadi lbh confident.....
  • Ish...banyak lagi nih....next year plak.....berdikit..dikit...

AS a Wife to my beloved Hubby
I wish we can back to our first date which our heart is full of love towards each other....
To become a good wife and blow up our love
  • We need more communication...
  • Understanding...
  • Toleration..
  • Respect
  • Sharing
  • Love talks
  • caring
  • and get back every things that we have lost
  • I really hope that we can pull out our ego and save our marrige
To my lovely heroes (afif and dzikri)
I hope I can be a good mom for both of you...
  • More patient
  • more understanding
  • be agood friends to both of you
  • be a good idol
  • be a good chef
  • be a best jocker to get your laugh
  • be a supermom to protect you from anything...
  • be a billionnair to provide all accomodation and wealth to fulfill your desired
  • and be a good teacher and ustazah to teach you what is right and what is wrong
As a kid to my parents...
  • I hope i can fulfill every thing they want
  • What ever that can give a smile to their face and heart toward their old days
YA ALLAH, terlalu banyak yang ingin aku pohon. Terasa tamak diriku ini YA ALLAH...
Namun belum cukup rasanye untuk menyenangkan hati mereka2 yang aku amat kasihi sepenuh hatiku ini...
Sekiranya mampu..ingin ku berikan segala yang ada di langit dan bumu ini untuk mereka...namun apakan daya....insanMu yg sekedil ini dapat lakukan jika dgn bantuan dan keredhaanMU...
Aku berharap....sekalipun tidak semua..dapatlah aku tunaikan segelintir dari hajatku ini ya ALLAH....